torstai 12. lokakuuta 2017

Automaattivastausten eilispäivä


Kun ruokakunnassamme oli vielä koululaisia, oli syysloma tärkeä ja odotettu. On sillä iso merkitys edelleenkin, kun taas kerran syyslomaseni osuu viikolle 42. Syyslomanen alkoi eilen klo 17, kun laitoin putiikin (=virasto) ovet kiinni ja kun olin sitä ennen laittanut automaattivastaukset sähköpostiin, lapun oveen ja viestin vastaajaan. Ja ennakoinut muutenkin tulevaa viikkoa...
Kolmen tunnin kuluttua olen jo matkalla lomaselle. Tällä kertaa junalla ja suuntana Turku. 

4 kommenttia:

  1. Hyvää lomasta :)
    (silläkin uhalla toivotan sitä näin sähköisesti, että saan täältä automaattivastauksen ;D )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Olit kyllä rohkea! En tosin laittanut automaattivastausta kuin työsähköpostiin...

      Poista
    2. Niin mä vähän arvelinkin :)

      Sulla on tuossa "suositut tekstit" osiossa ekan tuo Nyt paloi käämit... -teksti. Mulla paloi eilen. Tuli vaan tästä automaattivastauksesta mieleen.
      Silloin reilu viisi vuotta sitten kun jäin sairaslomalle, pyysin ensin mikrotukea laittamaan sähköpostiini automaattivastauksen - kun en itse päässyt sitä tekemään, ja sain laakista reilun 3 kk:n sairasloman. Sitten kun kävi ilmi, että sairasloma vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu, soitin mikrotukeen, että mitä jos suljetaan koko sähköposti. Näin tehtiin.
      Eilen tuli puhelimeen tekstiviesti, että puhelimeen voi lisätä appsin, että pääsee firman intraan - näkee vaikka milloin on pikkujoulut :D
      No muuten hyvä, mutta sinne pitää kirjautua joko sähköpostilla - no hups! - tai jollain abdckh- tunnuksella, jota mulla ei tietenkään ole, kun se varmaan on lähetetty sinne sähköpostiin, jota mulla ei siis ole ja jota ei saa lähettää mihinkään muuhun sähköpostiin kun siihen työnantajan sähköpostiin. Tai sitten sen saa varmaan sieltä intrasta johon mä en pääse, kun mulla ei ole firman tietokonetta (mä en enää edes tiedä missä se on) ja vaikka löytäisinkin sen jostasin ja saisin sen auki, sillä menis varmaan pari viikkoa kun se päivittäisi kaikki ohjelmat, joihin en muistaisi salasanoja eikä niitä saisi uusia muuta kuin sinne sähköpostiin johon mä en siis pääsisi kuin sen mun tietokoneen kautta johon mä en pääse...Siis on tää tietoyhteisyhteiskunta vaan kätevä :D :D

      Poista